Ne Zaman Odak Grup Toplantısı (Focus Group) Gerçekleştirmeli?
Odak Grup üzerine 7 adet kitap yazmış Araştırmacı Richard A. Krueger ve Mary Anne Casey’ e göre, Odak Grup görüşmeleri açık uçlu sorulara dayanarak, bireysel görüşme kuramının üzerine kurulmuş nitel bir yöntemdir. Odak Grup yönteminin tarihçesine baktığımızda ise Aristo’dan beri en fazla sosyal bilimler süreçlerinin gelişiminde kullanılmıştır.
Odak Grup görüşmelerinin daha çok etkili olduğu alanlara baktığımızda ise, çalışanlara yönelik süreçlerde ve pazarlama alanında uygulandığı görülmektedir.
Color Research & Consultancy olarak, tavsiye niteliğinde, Odak Grup toplantılarının özellikle hangi aşamada gerçekleştirilmesi gerektiğini sizlerle paylaşmak istedik.
Aşağıdaki her bir aşama için Odak Grup toplantısı gerçekleştirilmesi önerilmektedir:
- Çalışan Memnuniyeti & Bağlılığı Araştırması ve İç Müşteri Memnuniyeti Araştırmaları sonucunda özellikle memnuniyetin düşük olduğu departman yönetici ve çalışanları ile birlikte iyileştirilmesi gereken konular bazında,
- Belirli konularda (Yeni ve mevcut ürün/hizmet, değişim yönetimi, İK süreçleri vb.) zengin ve farklı bakış açılarına ihtiyaç olduğunda,
- Şirket çalışanlarının veya halkın belirlenen konularda genel algı ve görüşlerine ihtiyaç duyulduğunda,
- Belirli kırılımların (Cinsiyet, yaş, il veya ürün kullanım durumu, SES vb.) yönelimlerini belirlemek ve gereksinimlerine yönelik beklentilerin ortaya çıkarılması için,
- Araştırmanın belirlenmiş evreni için ortak bir çözüm yol haritası oluşturulması istendiğinde.
Kısacası belirlenen bir konu hakkında tüketicinin veya çalışanlarımızın bakış açılarına, yaşantılarına, deneyimlerine, eğilimlerine, fikirlerine, duygularına, tutum ve davranışlarına dair derinlemesine bulgular elde etmek için Odak Grup toplantıları yapmaya ihtiyaç olduğunu unutmayalım.
Proje Yöneticisi Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Müdürü
Antropolog Irmak Toker Cengizhan Tezel
Bir yanıt yazın