Neden Çalışan Memnuniyeti?

Neden Çalışan Memnuniyeti?

NEDEN ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ?

Çalışma hayatı insan yaşamının büyük bir kısmını kapsamaktadır. Çalışma hayatının kalitesini belirleyen şartlar, bireyin çalışma ve yaşamındaki mutluluğu açısından önemli bir unsurdur. Çalışanların iş yerine bağlılığını etkileyen birçok etken vardır. Bilindiği gibi bütün şirketlerin amacı: başarılı ve kalıcı olma işlevini geliştirmektir. Bir şirketin başarılı ve kalıcı olmasında, şirket personelinin önemi çok büyüktür. Kurumların verimliliklerini artırması için “mutlu çalışan kitlesi oluşturmak şart’tır.  “Mutlu çalışanın, memnun müşteri” yaratacağı düşüncesini araştırmalarıyla destekleyen önemli isimlerden biri de Amerikalı Sears Roebuck’tır.  Dünyaca ünlü perakendeci Sears Roebuck’un gerçekleştirdiği araştırma sonucuna göre: Çalışanların memnuniyet düzeyindeki 5 puanlık artış, müşteri memnuniyetini 1,3 puan: müşteri memnuniyetinde yaşanan 1,3 puanlık artış da şirketin gelirlerini 0,5 puan artırmaktadır.

Peki, sizce çalışan memnuniyeti nasıl sağlanır?

Çalışan memnuniyetini sağlamanın birçok yöntemi vardır ancak ilk ve en önemli adım: “Çalışanlara kulak vermek” ten geçer.

ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE BAĞLILIĞI ARAŞTIRMASI

Çalışan memnuniyeti ve bağlılığı araştırmasıyla kurumlar, çalışanlara sağladığı olanaklar ve çalışma ortamlarını yine çalışanların gözüyle değerlendirmeyi ve iyileştirilmesi gereken hususları tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle: araştırmanın değeri ve başarısı, tümüyle çalışanların gerçek düşüncelerini ifade etmesine bağlıdır.  Özellikle çalışanların kuruma olan bağlılıklarını ölçmek, bu çalışma için yüksek bir değer teşkil etmektedir. Çalışma ortamından, çalışma arkadaşlarıyla olan uyumlarından, yöneticilerinden, ücret tatmin durumundan, iş yerinin fiziksel koşullarından, kariyer planlama, motivasyon, performans sistemi gibi birçok konuyla ilgili memnuniyetlerini öğrenmek amacıyla yapılır. Genel ve kritik konularda analiz yapabilme imkânı sağlar. Yaş, cinsiyet, departman, mezuniyet, kıdem yılı… gibi birçok alt kırılımda sonuçları görme olanağı sağlar. Genel olarak 6 aylık periyotlarla yılda iki defa bu çalışmanın yapılması önerilir ancak turnover rate oranının yüksek olduğu şirketlerde çalışan memnuniyeti ve bağlılığı araştırmasının daha sık yapılması tavsiye edilir.

Çalışan memnuniyeti ve bağlılığın da önemli olan konulardan biri de çalışanların soruları değerlendirirken şeffaf bir şekilde cevap verebilmeleri için, Ad&Soyad bilgilerini yazmamaları gerekmektedir.  Bu sayede objektif ve güvenilir bir sonuç elde edilebilir.

Çalışan memnuniyeti ve bağlılığı sonuçları bir KPI (Key Performance Indicator) kriteri olarak değerlendirilmemelidir. Öncelik kuruma olan bağlılığı artırmak değil, çalışanların yaşam kalitesini artırmak olmalıdır.

Mutlu çalışanların ve memnun müşterilerin artması dileğiyle…

 

Cengizhan Tezel

Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Müdürü

Share this post

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir