Çalışan Memnuniyeti Araştırmaları Hakkında Bilmeniz Gereken 5 Şey
Çalışan Memnuniyeti Araştırmaları Hakkında Bilmeniz Gereken 5 Şey
- Öncelikle çalışan memnuniyetini “bağlılık” ile ayrı tutmamak gerekiyor. Memnuniyet ile bağlılık doğru orantıda bir korelasyona sahip. Şirkete olan bağlılığı yükseltmek için mutlaka markalarda memnuniyet konusunda da ileriye yönelik yatırımlar yapılması şart.
- X markasına uygulanan çalışan memnuniyeti soru formu, sizin markanıza uymayabilir! Soru formu oluşturulurken mutlaka firmanın ihtiyaçlarına, özelliklerine ve yapısına göre ifadeler yer almalıdır. Soru formu hazırlığı ciddi bir süreçtir, markaya uymayan herhangi bir ifadenin yer alması araştırmanın tüm süreçlerini etkileyecektir.
- X markası için kullanılan analiz yöntemi, sizin markanıza uymayabilir! Araştırma konusuna ve ihtiyaçlara her marka için ayrı bir analiz yöntemi kullanılabilir. Mutlaka, analiz öncesi araştırma şirketi ile marka hangi kırılımlarda rapor istendiği konusunda mutabık olmalıdır.
- Çalışan memnuniyeti araştırmaları sadece anketten ibaret değildir. Analiz sonucunda iyileştirilmesi gereken noktalar hakkında detaylı içgörü elde edebilmek için kalitatif yöntemlerden Odak Grup Toplantıları gerçekleştirilmesi; şirketin bir standart oluşturması ve öncelikli alanları belirlemesi için önem taşıyacaktır.
- Son olarak, Çalışan Memnuniyeti Araştırmaları marka için yapılması gereken bir zorunluluk değil; ihtiyaçtır. Çalışanların memnuniyet ve bağlılıklarının ölçülmesinin yanı sıra markanın çalışanlarının bakış açısından özellikle yönetim ve iletişim alanındaki eksiklikleri, güçlü yanları ve algısı hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlamaktadır.
Bir yanıt yazın