Blog

odak grup toplantısı

Ne Zaman Odak Grup Toplantısı (Focus Group) Gerçekleştirmeli?

Odak Grup üzerine 7 adet kitap yazmış Araştırmacı Richard A. Krueger ve Mary Anne Casey’ e göre, Odak Grup görüşmeleri açık uçlu sorulara dayanarak, bireysel görüşme kuramının üzerine kurulmuş nitel bir yöntemdir. Odak Grup yönteminin tarihçesine baktığımızda ise Aristo’dan beri en fazla sosyal bilimler süreçlerinin gelişiminde kullanılmıştır. Odak Grup görüşmelerinin daha çok etkili olduğu alanlara baktığımızda ise, çalışanlara yönelik süreçlerde ve pazarlama alanında uygulandığı görülmektedir. Color Research & Consultancy olarak, tavsiye niteliğinde, Odak Grup toplantılarının özellikle hangi aşamada gerçekleştirilmesi gerektiğini sizlerle [...]

Müşteri Memnuniyeti Nasıl Sağlanır?

Öncelikle sözüme Konfüçyüs’ün güzel bir sözü ile başlamak istiyorum; Dükkan açmak kolay, onu açık tutmak ise sanattır. 2020 Mart ayı itibariyle hayatımıza giren “COVİD-19 Pandemi Süreci”, hepimizin hayatında ciddi değişikliklere sebep oldu. Özellikle ekonomik gücümüzde ve yaşam tarzımızda meydana gelen değişimler hem psikolojimizi, hem de alışkanlıklarımızı etkileyerek toplumsal olarak farklı yönelimlere yol açtı. Tüm bu süreç neticesinde, halkın istek, beklenti ve ihtiyaçlarında değişen süreci gözlemlemek adına Araştırma Sektöründe yeni bakış açıları edinmek kaçınılmaz hale gelmiştir. Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarındaki bu değişim ve [...]

Covid-19 Salgını ve Araştırma Sektörü

Covid-19 Salgını hepimizin hayatlarında büyük oranda değişikliğe yol açtığı gibi, tüm sektörlerde de yöntem değişikliğine gidildi. Üretim sektöründe çoğu şirket bir süreliğine kepenk kapatırken, bazı şirketler dönüşümlü çalışma sistemini, ana düzen haline getirdi. Peki Araştırma Sektörü bu süreçten nasıl etkilendi? Öncelikle sahada gerçekleştirilen ve yüz yüze yapılan tüm çalışmalar ivedilikle askıya alındı. Ardından kalitatif araştırmaların formu değiştirilerek, Zoom, Skype, Teams gibi uygulamalar ile görüşmecilerin evlerinden çıkmadan odak grup ve derinlemesine görüşmeler gerçekleştirildi. C.A.T.I. çalışmalarının alt yapısını, operatörlerin evlerinden görüşmeleri yapabileceği [...]

Çalışan Memnuniyeti Araştırmaları Hakkında Bilmeniz Gereken 5 Şey

Çalışan Memnuniyeti Araştırmaları Hakkında Bilmeniz Gereken 5 Şey Öncelikle çalışan memnuniyetini “bağlılık” ile ayrı tutmamak gerekiyor. Memnuniyet ile bağlılık doğru orantıda bir korelasyona sahip. Şirkete olan bağlılığı yükseltmek için mutlaka markalarda memnuniyet konusunda da ileriye yönelik yatırımlar yapılması şart. X markasına uygulanan çalışan memnuniyeti soru formu, sizin markanıza uymayabilir! Soru formu oluşturulurken mutlaka firmanın ihtiyaçlarına, özelliklerine ve yapısına göre ifadeler yer almalıdır. Soru formu hazırlığı ciddi bir süreçtir, markaya uymayan herhangi bir ifadenin yer alması araştırmanın tüm süreçlerini etkileyecektir. X markası için [...]

Kalitatif Araştırma Yöntemleri Ne Zaman Tercih Edilmelidir?

Kalitatif Araştırma Yöntemleri Ne Zaman Tercih Edilmelidir? Bir araştırması sorusu, her marka için aynı anlamı ifade etmeyebilir. Her markanın iç dinamikleri farklıdır ve kendine has yapısı ile sorusuna yanıt bulmak gereklidir. Doğru yanıtı bulabilmek için, markanın ihtiyaçları doğru analiz edilmelidir. Bu analiz, aslında markanın araştırma şirketine verdiği brief’ten itibaren başlayan bir süreçtir. Brief’i genel bir yapıda değil; marka özelinde süzgeçten geçirerek, ihtiyaca yönelik araştırma yöntemleriyle teklife dönüştürmek gerekir. Bu dönüştürme, araştırmacının bilgi ve deneyimlerine dayanarak oluşur ve markaya özel bir [...]

Neden Çalışan Memnuniyeti?

NEDEN ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ? Çalışma hayatı insan yaşamının büyük bir kısmını kapsamaktadır. Çalışma hayatının kalitesini belirleyen şartlar, bireyin çalışma ve yaşamındaki mutluluğu açısından önemli bir unsurdur. Çalışanların iş yerine bağlılığını etkileyen birçok etken vardır. Bilindiği gibi bütün şirketlerin amacı: başarılı ve kalıcı olma işlevini geliştirmektir. Bir şirketin başarılı ve kalıcı olmasında, şirket personelinin önemi çok büyüktür. Kurumların verimliliklerini artırması için “mutlu çalışan kitlesi oluşturmak şart’tır.  “Mutlu çalışanın, memnun müşteri” yaratacağı düşüncesini araştırmalarıyla destekleyen önemli isimlerden biri de Amerikalı Sears Roebuck’tır.  Dünyaca [...]